نحوه رفتار با همكاران در محيط كار

آموزه هاي براي زندگي زيباتر

نحوه رفتار با همكاران در محيط كار

از اونجا كه افراد شاغل بيشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محيط كار سپري مي كنند، دانستن نحوه رفتار با همكاران در محيط كار و نحوه برخورد با مشكلات و مسائلي كه در محيط كار به وجود مي آيد ميآيد يكي از الزماتِ دانستني بر هر فرد شاغل به شمار ميآد.

نحوه رفتار با همكاران در محيط كار، نحوه برخورد با شوخي همكاران در محيط كار، نحوه لباس پوشيدن در محيط كار و يا نحوه برخورد با مسائل و مشكلاتي كه در محيط كار به وجود ميآد، آيتم هايي هستند كه هر شخص حرفه اي بايد از اونها اطلاع داشته باشه و اين موارد رو در محيط كارش به كار بگيره.

تحقيق جالبي در مركز تجاري و بازرگاني هاروارد انجام شده كه بيان مي كنه،

اشخاص بيشتر تمايل دارند با شخصي كه در كارش ماهر نيست اما آدم دوست داشتي هست كار كنند، و بالعكس اشخاص ترجيح نمي دهند كه با فرد ماهر و خبره كه هيچ موارد مثبت شخصيتي نداره كار كنند.

از اونجا كه افراد شاغل بيشترِ وقت خودشون رو در خارج از منزل و در محيط كار سپري مي كنند، دانستن نحوه رفتار با همكاران در محيط كار و نحوه برخورد با مشكلات و مسائل محيط كار يكي از الزماتِ دانستني بر هر فرد شاغل به شمار ميآد.


 

سَرَك كشيدن در كارهاي شخصي همكاران

يكي از كارهايي كه در محيط كاري خيلي زشت و زننده است سَرَك كشيدن در كارهاي شخصي همكاران است.

نحوه رفتار با همكاران در محيط كارمطمئن هستم شمايي كه در حال خواندن اين مقاله هستيد از اين قبيل كارها را انجام نمي دهيد، چون اگر انجام مي داديد اصلاً برايتان مهم نبود كه نحوه رفتار با همكاران در محيط كار را بدانيد. به همين خاطر به شما تبريك مي گم و از اينكه مخاطبان فرهيخته مثل شما دارم به خودم مي بالم.


 

نحوه برخورد با شوخي همكاران در محيط كار

شايد براي شما هم مواقعي پيش اومده باشه كه همكاراني با شما شوخي هاي بي موردي انجام بدند كه باعث اذيت شدنتون بشه!

نحوه برخورد با شوخي همكاران در محيط كار و مخصوصاً با همكار جنس مخالفمون بايد چطوري باشه كه هم طرفي كه شوخي مي كنه متوجه شه كه چه اشتباهي كرده و در عين حال ما هم آدم بَدِ نباشيم كه در بين همكاران ديگه به عنوان يك آدمِ بي روح و بي جنبه شناخته بشيم و از طرفي هم به اون شخص بر نخوره و يا با عكس العملي كه نسبت به شوخي اش انجام ميديم ي جورايي لج كنه و بخاد بعداً اين كارِ ما رو تلافي كنه.

در ادامه انواع نحوه برخورد با شوخي همكاران در محيط كار رو با هم بررسي مي كنيم.

فرض كنيد در محيط كاري مون شخصي با ما شوخي بي موردي انجام ميده، ما چه واكنش ها و عكس العملي هايي مي تونيم در مقابل اين شوخيِ همكارمون داشته باشيم؟

  1. اون لحظه شوخي كه با ما شده به همكارمون بپريم و هر چي از دهنمون در مياد بهش بگيم.

  2. در اون لحظه، به شوخي كه همكارمون با ما كرده بخنديم و هيچ عكس العملي بهش نشون نديم.

  3. در اون لحظه اصلاً به رومون نياريم كه همكارمون با ما شوخي كرده و ناديده اش بگيريم.

  4. در اون لحظه به شوخي همكارمون بخنديم و بعدش اگر از اون شوخي ناراحت شديم خارج از جمع و در تنهايي بهش بگيم كه “آقاي/خانم X مي خواستم ازتون خواهش كنم كه لطفاً از اين جور شوخي ها با من نكنيد، اين نوع شوخي ها اصلاً برازنده شما نيست كه انجام ميديد” و يا جملاتي شبيه به اين. سعي كنيم اين جملات رو با لحني دوستانه به همكارمون بيان كنيم تا در مقابل صحبت هاي ما جپهه نگيره.

منبع: سايت آموزش سخنراني ، آموزش فن بيان ، سخنوري و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: نحوه رفتار با همكاران در محيط كار

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.