رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

آموزه هاي براي زندگي زيباتر

رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

رفع خجالتي بودن و كم حرفي و كم رويي يكي از مواردي هست كه اكثر افراد با اون مواجهه هستند و در بيشتر موارد نمي توانند كه يك ارتباط موثر و خوب با اطرافينشان برقرار كنند.

رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي دقيقا نقطه مقابل پُر رويي و پُر حرفي است.

خيلي وقت ها نياز هست ما در جمعي صحبت كنيم، اما به خاطر خجالتي بودن و كم حرف بودنمان نمي توانيم مواردي رو كه بايد مطرح كنيم و فرصت هاي خيلي زيادي رو از دست مي دهيم.

در مورد رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي مشاوره هايي داشتم كه واقعاً خاطرات تلخي رو  مي شنويدم.

 

براي مثال، شخصي بود كه در يك شركت بين المللي مشغول به كار بود، كارش را حرفه اي انجام مي داد، اما نمي توانست با ديگر همكارانش ارتباط موثري برقرار كند و اين موضوع باعث شده بود كه همكارانش او را بعنوان فردي منظوي و كج خلق بشناسند.

شخصي ديگر كه در مجموعه اي مشغول به كار بود و فوق العاده فرد خجالتي ، كم رو و كم حرفي بود، هر زمان جلسه اي با مديران خود داشت و مي خواست از طرح هاي فوق العاده ايي كه در ذهنش دارد صحبت كند نمي توانست و مثل يك چوب خشك ميومد داخل جلسات و بر ميي گشت. بعد از مدتي هم مديران تصور كرده اند كه آن فرد اصلاً خلاقيتي ندارد و بهتر است كه اون را از شركت اخراج كنند.

يا فرد ديگر كه بعد از گذشت يك سال از زندگي مشترك، همسرش او را بخاطر اينكه به او مي گويد تو مرد نيستي، وقتي نمي توني حقت رو از كسي بگيري، تو عرضه جواب دادن رو به كسي كه بهت توهين كرده نداري، تو عرضه نداري خيلي از جاها حرفت رو بزني و حقت رو بگيري لياقت من رو نداري و مرد زندگي من نيستي.

و يا داستان هايي ديگر كه اگر خودمان با موضوع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي روبرو  هستيم بهتر مي توانيم اين موضوع را درك كنيم.

متاسفانه در خانواده، مدرسه و اجتماع افراد خجالتي كم رو و كم حرف رو بيشتر تشويق مي كنند  كه به اين كارشان ادامه دهند و معمولاً به اين افراد “با ادب” مي گويند.

قطعاً خجالتي بودن كم رو بودن و كم حرف بودن فرق بسيار زيادي با “با ادب بودن” داره.

 

منبع: سايت آموزش سخنراني ، آموزش فن بيان و ارتباط موثر

برگرفته از نوشته: رفع خجالتي بودن كم رويي و كم حرفي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.